Jaki napój wybrać na trening?

Jaki napój wybrać na trening? Podczas treningu nie wolno zapominać o odpowiednim nawadnianiu organizmu. Dzięki temu unikniemy spadku koncentracji, osłabienia mięśni i zmniejszenia ich siły. Składniki mineralne Woda jest bardzo ważna, aby w naszym organizmie prawidłowo przebiegały wszelkie procesy i były usuwane toksyny. Dzięki dostarczaniu wody, możemy ćwiczyć dłużej. Warto jednak postawić nie tylko na wodę niegazowaną, ale też na napoje izotoniczne. Zawierają one zestaw minerałów, które nasz organizm traci w czasie wysiłku fizycznego. Brak minerałów przekłada się na szybsze zmęczenie, niedobór energii oraz mniejszą wydolność mięśni. Izotonik posiada ciśnienie osmotyczne odpowiadające temu w naszym organizmie. Dzięki temu składniki mineralne przyswajają się doskonale. Skład napoju izotonicznego to niejednokrotnie także węglowodany, które dodają energii. Działanie energetyków Wśród wielu napojów, jakie znajdziemy w sklepie, występują też te energetyczne. Nie są dobrym rozwiązaniem podczas treningu, ponieważ nie nawadniają i nie zawierają w składzie minerałów. Posiadają kofeinę, która pobudza koncentrację, ale nie wspomaga wysiłku fizycznego.